The founder of Euristico tells her story

Indecency is in the eyes of the beholder.

I was born in Montreal, Canada, and I grew up in Puglia, just a few miles from the sea. Change has been a constant in my life; I changed jobs and cities multiple times, packing up the various experiences I gained along with my own ‘roots.’

Me and Turin: it was love at first sight. As Cesare Pavese said, you don’t fall in love with Turin, you love it. This has been my city for 20 years now: my daughter Angela lives here, and it’s where my businesses operate, and my friends are. In Turin, I immediately felt at ‘home,’ even though I came from afar. In this city, I found the opportunity to renew myself, reinvent myself, and constantly challenge myself. The only real flaw of Turin is that it lacks the sea.

In my pocket, I hold a degree in Economics and Business, a professional qualification, numerous management, communication, and strategic planning courses, and over 25 years of professional experience in various sectors. I have been the regional president of CNA Impresa Donna since 2017, I am a member of Aidda, and for years, I have supported Dragonette Turin Onlus and I handle fundraising for them.

Dal 2007 sono amministratore unico di Sys-tek e qualche anno fa ho fondato Euristico. Un’azienda mia la sognavo fin da quando avevo vent’anni e scrivevo un romanzo, mai pubblicato, dal titolo «Anna cuore di latta». Nel titolo forse era già disegnato il mio futuro, ma in allora il «cuore di latta» del mio telescopio non lasciava intravedere alcun indizio di ciò che un giorno sarebbe stato. «Anna cuore di latta» aveva nel cassetto il suo sogno di libertà, unitamente alla consapevolezza che diventare imprenditrice sarebbe stato un modo diverso di guardare il mondo, una sorta di missione, un mettersi al servizio degli altri.

Qualche anno fa, per il mio compleanno mi sono regalata un nuovo telescopio. Che emozione vedere l’espressione di gioia e di stupore di Angela quando le ho mostrato la luna che era così grande e vicina da osservarne un cratere alla volta. Nutro in cuor mio la segreta speranza che, così come è già accaduto a me, anche mia figlia possa scrutare in fondo al «cuore di latta» alla ricerca del suo progetto di vita, qualunque esso sia.

Questa sono io, figlia, madre, donna ed imprenditrice, con la passione per la pittura, la musica, la fotografia, l’arte in genere, la scrittura e per tutto ciò che è creatività.

Scroll to Top